(СЛАЙД 1)Академічна доброчесність в навчальному закладі 

(СЛАЙД 2)Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. Закон України Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII

(СЛАЙД 3)Необхідність академічної доброчесності  Корисна,бо дозволяє взяти максимум від навчання  Допомагає засвоїти якомога більше знань  Допомагає навчитися вчитися  Фокусує увагу на результаті навчання ,а не на формальній оцінки 

(СЛАДЙ 4)Принципи академічної доброчесності надавачів освіти Чесність Сміливість ( Принциповість) Справедливість ( Об’єктивність ) Повага Відповідальність Довіра Принципи 

(СЛАЙД 5)Порушенням академічної доброчесності  академічний плагіат  самоплагіат  фабрикація  фальсифікація  списування  обман  хабарництво  необ’єктивне оцінювання  допомога учням підчас тестів;  використання учнями непередбачених допоміжних матеріалів, технічних засобів;  проходження оцінювання замість інших осіб;  необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників підчас атестації та сертифікації

(СЛАЙД 6)Академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства 

(СЛАЙД 7)Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів; 

(СЛАЙД 8) Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях; Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень; Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання; 

(СЛАЙД 9)Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування; 

(СЛАЙД 10)Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі; 

(СЛАЙД 11)Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти. 

(СЛАЙД 12)Форми обману  надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;  використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;  проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб;  необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації. ЗАКОН УКРАЇНИ Про повну загальну середню освіту 

(СЛАЙД 13)Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками  посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;  дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;  надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науковопедагогічну, творчу) діяльність;  контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;  об’єктивне оцінювання результатів навчання. ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII 

(СЛАЙД 14)Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти  самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);  посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;  дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;  надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації. ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII 

(СЛАЙД 15)Види академічної відповідальності для педагогів  відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;  позбавлення присудженого наукового (освітньотворчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;  відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;  позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади. 

(СЛАЙД 16)Види академічної відповідальності для учнів  повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);  повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;  відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);  позбавлення академічної стипендії;  позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання. 

(СЛАЙД 17)Батьки відіграють ключову роль у дотриманні дітьми принципів академічної доброчесності. Якщо вдома толерують порушення доброчесності: наприклад, купують дитині збірники ГДЗ або ж виконують за дітей домашні завдання, то як би школа не старалася – учнів буде важко переконати, що вчитися доброчесно – правильно На сайті НУШ 

(СЛАЙД 18)Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:  знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;  випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;  зниження якості медичного обслуговування;  стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;  гальмування розвитку економіки;  країна втрачає авторитет у світі. 

(СЛАЙД 19)Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:  Ідентифікуйте проблеми. Якщо є учні чи класи, які не дотримуються принципів академічної доброчеснотсі, треба говорити і з учнями, і з класними керівниками.  Залучіть усіх зацікавлених. Це може бути учнівське самоврядування чи батьки, які хочуть стати на захист академічної доброчесності. Також це можуть бути всі педагоги, які підтримують ці ідеї.  Обговоріть і створіть положення про дотримання академічної доброчесності, затвердіть його у школі, щоби можна було на нього посилатися. Для цього варто звернутися до законів “Про освіту” і “Про повну загальну середню освіту”. Там прописано, що вважається порушенням академічної доброчесності та як сприяти її дотриманню.  Після того, як положення буде затверджено, важливо повідомити всім, які дії, згідно з ним, вважаються недоброчесними і які будуть санкції за порушення. Інколи роблять окремі положення для вчителів і учнів, але можна робити спільне.  Моніторинг. Важливо не тільки впроваджувати зміни, але й спостерігати за ними: дивитися, яка динаміка дотримання чи недотримання правил, і реагувати.  Оцініть та перегляньте політики.  Якщо ваша школа не має розроблених політик – питання академічної доброчесності можна проговорювати в межах уроків. 

(СЛАЙД 20)Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі: 

(СЛАЙД 21)Знання про академічну доброчесність:  Онлайн-курс на EdEra “Академічна доброчесність для вчителів” (5 годин). У цьому курсі є розроблені конспекти уроків, методичні рекомендації та презентації.  Сайт та YouTube канал SAIUP – тут можна знайти вебінари, рольові ігри, історії з життя про високопосадовців, які покинули роботу через плагіат.  Також дивіться антикорупційні інструменти, розроблені проєктом USAID_ВзаємоДія, які теж презентували під час міні-EdCamp’у в Черкаському. З їхньою допомогою можна проводити заняття, щоби виховати в дітях принципи доброчесності та дотримання законів:

Посилання на презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1SbUhEviyD0IrZyPsDIbCThT_fVZqwc8m/edit#slide=id.p1 

Коментарі