Розробки заходів до підвищення кваліфікації: "Академічна доброчесність", "Корупція"

  

 

Сценарій виховного заходу

«Академічна доброчесність – шлях до успіху»

 

     Доброчесність – це не явище природи,

         воно не змінюється з часом

                  та не залежить від пори року.

Доброчесність – це внутрішній стан.

                                                                           Джон Д.МАкДональд

 

Мета:

1) Сформувати в учнів уявлення про доброчесність.

2) Ознайомити учнів з основними принципами доброчесності.

3) Ознайомити учнів із видами та суттю порушень академічної

доброчесності та навчити їх розрізняти різні види порушень академічної доброчесності.

 

Обладнання (оформлення зали):

Персональний компютер, файли (відео, посилання на інтернет-ресурси), стабільне інтернет-зєднання, проєктор та екран або великий телевізор; два столи, 10 стільців; на столах фломастери, по одному планшету(смартфону) з доступом до мережі інтернет; по одній магнітній дошці;

План заходу:

1. Вступ.

Сценка-діалог «Чи потрібна дітям доброчесність?»

2. Завдання 1: Що таке «Академічна доброчесність?» (гра «Хмара слів»).

Учні знайомляться з поняттям «академічна доброчесність», яке  визначене в Законі «Про освіту», усвідомлюють географічні межі поширення цього терміну.

3. Завдання 2: Розгляд кейсів «Принципи академічної доброчесності» (гра «Збери слова»).

Учні більш детально та широко розкривають поняття академічної доброчесності через ключові її категорії (принципи).

4. Завдання 3: Порушення академічної доброчесності (гра «Kahoot»).

Учні розглядають різні види порушень академічної доброчесності та вчаться відрізняти їх.

5. Завдання 4: Відповідальність за порушення академічної доброчесності (гра «Драбина доброчесності»).

Учні знайомляться з відповідальністю, яка передбачена законом за не доброчесність та за допомогою гри вибудовують свої кроки до досягнення успіху, не порушуючи академічної доброчесності.

6. Висновок.

7. Створення кодексу честі у навчанні.

  

Перебіг заходу

На сцені Марійка, дівчинка-відмінниця, сидить за партою і виконує домашнє завдання. Радісно говорить:

-         Так, математику зробила. На українську літературу твір написала, і залишилося тільки реферат про плазунів підготувати.

Із-за куліс з телефоном в руках виходить Сашко, помічає Марійку:

-         О… Марійко, привіт! А що ти робиш? (сідає біля дівчинки)

-         Як що?! Домашнє завдання на завтра виконую.

-         Аааа…(чухає потилицю Сашко). А я це...в танчики грав…та й щось про уроки забув. Дай мені математику списати!

-         Ні, Сашко, це нечесно! Виконай сам!

-         Тобі що, шкода?! Я б і сам ті задачки розвязав, але часу немає. Та дай спишу.

-         Ну добре, тільки нікому не розповідай!

(Сашко сідає поруч і списує)

-         Слухай, а нам ще й твір задавали про… як його там (потирає потилицю) Франка! Ти написала?

-         Звичайно! Я так старалась, і мені здається, я правильно змогла передати характер…

-         (перебиває дівчинку) О! Це добре! Дай списати! Бо в мене футбол і читати ніколи.

-         Але ж твір я сама писала, там мої власні думки – це ж твір-роздум!

-         Та я тільки прочитаю і все перероблю, перше слово кожного абзацу зміню – Олена Степанівна не дізнається! А як не даси списати, то я всім у класі розповім, що ти жадібна, і ніхто з тобою дружити не буде!

-         Сашко, так не можна, я ж так старалась, сама писала!

-         Ну тоді начувайся (загрозливо сказав Сашко)

-         Якщо ти такий злий, то тримай ( Марійка починає плакати).

(Сашко переписав і розмірковує далі)

-         Залишилася біологія, а там головне реферат, який ЩО? Правильно, можна за 50 гривень купити в інтернеті, тільки прізвище на своє змінити.

Виходить Олена Степанівна

Вчитель: Сашко, от слухаю  і соромно мені за тебе! Як ти за 3хв. примудрився аж 3 закони академічної доброчесності порушити?

Сашко: Які ще закони?!

Вчитель: Рахуй: списування, плагіат, хабарництво!

Сашко:  Ви помиляєтесь! Я тут ні до чого! Я тільки домашку  списав – так усі роблять! Я учень – у школі навчаюсь! Я ж не письменник і не артист – це у них там плагіат і доброчесність, а я ще дитина і мене це не стосується!

Вчитель: Сашко, це ти помиляєшся, якщо гадаєш, що доброчесність потрібна тільки дорослим.

Сашко: А що з мене взяти?!

Вчитель: Є у мене цікава пропозиція…

Сашко: Яка? (зацікавлено).

Вчитель: Давай  ми з тобою сьогодні з’ясуємо, хто з нас правий!?

Сашко:  Згоден! А як ми це зробимо?

Вчитель: Допоможуть нам у цьому дві команди твоїх однокласників! Разом з ними ми виконаємо 4 завдання, а у фіналі глядачі нас розсудять і ми дізнаємось, чи доречна доброчесність у школі, чи стосується вона лише дорослих.

Сашко:  Домовились!

Герої спускаються зі  сцени  та приєднуються до учасників ( у кожній команді по 5 учасників)

1.

Вчитель: Доброчесність у навчанні – це, передусім, повага до себе та до інших учасників освітнього процесу. Мабуть, тобі приємно, коли тебе оточують культурні, виховані однокласники, однокласниці та друзі, які поводяться чесно та завжди дотримують свого слова. З такими людьми хочеться спілкуватися, з ними легко та зручно, на них можна покластися, їм можна довіряти. А твоя поведінка з Марійкою ілюструє недоброчесне ставлення та неповагу до інших. Щоб уникнути таких ситуацій, я пропоную виконати перше завдання та дізнатися, що ж таке академічна доброчесність?

2.

Сашко:  Перше завдання – це всім нам відома і улюблена гра! Потрібно за 5 хв із запропонованої «Хмари слів» скласти правильне визначення «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ – ЦЕ …». Будьте уважні: потрібно використати всі запропоновані слова, і не нехтуйте підказками! Глядачам пропонуємо теж долучитися до виконання завдання, скориставшись завданнями на їхніх місцях.

Вчитель: Ну що, готові? На старт! Увага! «Хмару слів» на екран!

3. (на великому екрані картинка і в учасників на столі теж)

Після виконання обидві команди озвучують свої відповіді і на екрані з’являється правильний варіант.

Вчитель: Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності прописані у  Законі України «Про освіту». Стаття 42 Закону України «Про освіту» подає саме таке визначення академічної доброчесності:

4.

Сашко:  Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правилякими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих) досягнень.

Сашко:  Тепер зрозуміло! Олено Степанівно, а це явище стосується тільки нашої країни?

Вчитель: Поширення різних форм академічного шахрайства не можна назвати суто вітчизняною проблемою, це – світова тенденція, основними формами якої стають списування, плагіат та недоброчесна поведінка задля отримання оцінок.

Сашко: Зрозуміло, а в наш час це негативне явище стало ще більш поширеним завдяки інтернету!  Але з визначення, яке ми одержали, не зовсім зрозуміло про доброчесність в школі.

 

 Вчитель: Ось для того щоб краще зрозуміти, про що йде мова, ми переходимо до другого завдання і познайомимось з основними принципами академічної доброчесності, які краще розкриють нам сутність цього поняття

5.

Сашко:  Наша наступна гра називається «Збери слова». Перед нами на екрані зараз зявиться квадрат з різними літерами, в якому зашифровані 6 слів-принципів академічної доброчесності! Наше завдання – за 3 хв. їх всі відшукати і записати. Запрошуємо глядачів приєднатися до пошуків, а потім всі разом перевіримо.

Вчитель: Якщо правила всім зрозумілі, то запускаємо секундомір.

6. (на великому екрані картинка і в учасників на столах теж)

 Відповіді: (зявляються по черзі)

1.     Чесність

2.     Довіра

3.     Справедливість

4.     Повага

5.     Відповідальність

6.     Підзвітність

(після виконання завдання, всі разом перевіряють, чи все правильно відшукали. Після кожної наступної названої чесноти на сцену виходить учень і розповідає про свій принцип доброчесності, який зображений на табличці  в учнів)

Учень 1: Виховання чесності слід починати з себе, а вже потім добиватися її поширення серед усіх членів академічної спільноти, не допускаючи ніяких форм обману, брехні, шахрайства, крадіжки або інших форм нечесної поведінки.

Учень 2: Довіра, яку взаємно поділяють всі члени академічної спільноти, є основою для  клімату роботи, яка сприяє вільному обміну ідеями, творчості та індивідуальному розвитку.

Учень 3: Забезпечення справедливості у викладанні, оцінці освітніх досягнень здобувачів освіти, отриманні будь-яких нагород, відзнак повинно ґрунтуватися на законних, прозорих, справедливих, передбачуваних, послідовних і об’єктивних критеріях.

Учень 4: Вільний обмін ідеями і свобода висловлювань базуються на взаємній повазі, яку поділяють всі члени академічної спільноти, незалежно від їх місця в освітній та науковій ієрархії. Без такого обміну рівень академічної творчості падає.

Учень 5,6: Відповідальність повинні нести всі члени академічної спільноти, що дозволяє забезпечити підзвітність, вільне висловлювання поглядів, супротив неправомірним діям.

Сашко: Олено Степанівно, я тільки зараз замислився, скільки я всього порушую!

 Вчитель: Але це ще не все. Я пропоную переглянути відео про порушення академічної доброчесності.

 

Відео https://www.youtube.com/watch?v=w7aYTB_kyag    

(Відео «Креативність та доброчесність»)

 

7.

Вчитель: Чи здивований ти, що трейлер до «Крижаного серця» — це плагіат?

Сашко:  Звичайно, адже це такий відомий мультфільм.

Вчитель: Але плагіат – це не єдине порушення академічної доброчесності. Існує декілька видів:

Учні по черзі називають:

8.

Учень 1: Академічний плагіат — це оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

Учень 2: Самоплагіат — оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

9.

Учень 3: Фабрикація — вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

Учень 4: Фальсифікація — свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

10.

Учень 5: Списування — виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

Учень 6: Обман — надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу;

11.

Учень 7: Хабарництво — надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

Учень 8: Необ’єктивне оцінювання — свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

Сашко:  Ого!(вражений) І багато що з цього ми робимо кожного дня!

Вчитель: Я пропоную нашим командам та глядачам перевірити, чи добре ви запамятали всі ці види порушень і чи зможете їх упізнати в життєвій конкретній ситуації. А допоможе нам це зробити додаток  Kahoot!

(Учасники з планшетів заходять у гру, вводять код та реєструють назви двох команд(відповідають командами)

 

Для вчителяhttps://play.kahoot.it/v2/lobby?quizId=f2299e90-ec64-424b-a845-e4c2870a6cee

 («Академічна доброчесність. Ситуації»)

Для учнів: kahoot.it      Game PIN: 2256609

Завдання:

1) Одинадцятикласнику, щоб вступити до університету, потрібно мати атестат з високим середнім балом. Тому його батьки вирішили домовитися з вчителями, щоб вони підвищили його оцінки. У винагороду за це батьки пообіцяли купити  новий спортивний інвентар для школи

(А обман; Б фабрикація;

В хабарництво Г плагіат.)

2) Для міського конкурсу «Лідер» Іринці потрібно створити ролик соціальної реклами. Вона обрала відео на YouTube, яке її сподобалось, перезняла його, відтворила сюжет і навіть місця зйомок.

(А списування; Б самоплагіат;

В плагіатГ фабрикація.)

3) Для проєкту «Громадянин» учням потрібно було провести дослідження овочів на нітрати. Три роки тому вони працювали над науково-дослідницьким проєктом з цієї ж теми і проводили багато досліджень, за якими опублікували кілька статей. Учні використали уривки з них у  роботі, але ніде цього не зазначили.

(А обман; Б фальсифікація;

В самоплагіатГ необ’єктивне оцінювання.)

4) Для свого проєкту з хімії Іван  придумав нову технологію вирощування кристалів. Перевірити практично цю технологію йому не вдалося, тому що йому забракло часу. Але оскільки йому потрібно було вже здавати  роботу, він використав дані дослідження Сергія, який працював над схожою роботою вже кілька місяців.

 (А обман, фабрикація;  Б фальсифікація, обман;

В самоплагіат, списування;  Г списування, фабрикація.)

5) Аліна та Оля навчаються в одному класі і роблять спільну проєктну роботу. Дівчатам дісталася тема, яка їм не подобається, тому вони домовилися помінятися темами з Оксаною та Дариною за 2 шоколадки. Коли прийшли на урок, четверо дівчат запевняли вчителя, що саме ці теми він і просив підготувати.

 (А обма,  хабарництво Б обман, самоплагіат;  

 В хабар, фабрикація;  Г фальсифікація, списування. )

6) Виконуючи практичне завдання з історії, учні висловили гіпотезу про  стоянку давніх слов’ян на Київщині. У науковій публікації  вони зазначили, що вона дійсно існує. Для обґрунтування своєї гіпотези учні зробити кілька пробних розкопок, які не підтвердили їхньої  гіпотези. У публікації вони підмінили результати досліджень для виправдання своєї гіпотези.

(А хабарництво, обман;  Б фальсифікація, списування;

В обман, фальсифікація Г фабрикація, академічний плагіат.)

7) Дві сестрички, Оля і Віка, навчалися в 5-му класі.Віка сумлінно навчалася і добре підготувалася до контрольної роботи, а Оля весь вечір просиділа в телефоні. Перед контрольною Оля не здала телефон і списала контрольну, а Віка писала самостійно. Віка одержала 9, а Оля 12.

А Обман,фальсифікація;  Б списування, необ’єктивне оцінювання;

 В плагіат, списування;  Г необ’єктивне оцінювання, хабар.)

 

(після проходження 6 питань на екрані висвічується результат)

Вчитель: (оголошує результати) Ось такі результати ми маємо! Сашко, ти молодець, і твоя команда гарно впоралась.

 

Сашко: І не варто забувати, що за порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до академічної відповідальності.

12.

Вчитель: Звичайно, як і будь-яке порушення закону, порушення академічної доброчесності має наслідки. Це:

13.

·         повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);

·         повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

·         відрахування із закладу освіти або позбавлення стипендії – це стосується студентів);

·         позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.

Сашко: Я гадаю ми добре попрацювали і пропоную виконати останнє завдання, яке має назву «Драбина доброчесності»

14.

Вчитель: У нас на магнітних дошках є два написи: ТАК і НІ. Зараз обидві команди отримають таблички, і їх потрібно розставити у порядку зростання від найпершого кроку і далі… Відповідно біля ТАК – твердження, які передбачають позитивні наслідки, а біля НІ – шлях до мети через недоброчесні вчинки.

Сашко: Одна хвилина дається командам на виконання завдання.

(Після завершення всі разом перевіряють, слайд на екрані)

 Вчитель: Крім зазначених покарань, нехтування академічної доброчесності може призвести і до трагедії. Я пропоную всім переглянути  відео для того, щоб зрозуміти, як це може трапитись.

 Відео  

https://www.youtube.com/watch?v=ITP8zWY2EAA

( Відео «З чого все починається?»)

 

 

Сашко: Для того щоб змінити ставлення нашого суспільства до негативних соціальних явищ (корупції, хабарництва, плагіату, порушення авторського права і решти), потрібно виховати нове покоління. А починати треба  зі школи, а можливо, ще раніше. Тобто нам у навчанні слід:

·        самостійно виконувати навчальні завдання;

·        завжди вказувати посилання на джерела інформації;

·        дотримуватись норм законодавства про авторське право і суміжні права;

·        надавати достовірну інформацію про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Вчитель: Я рада, Сашко, що ти зробив правильні висновки, і наш захід не пройшов даремно.

Сашко: А глядачів ми просимо підняти картки та проголосувати. Як ви вважаєте, чи потрібна доброчесність в школі? (Якщо ви вважаєте, що потрібна – підніміть зелену картку, а якщо вважаєте, що не потрібна – червону).

Вчитель: Приємно усвідомлювати, що ми з тобою, Сашко, допомогли учням розібратися з цією складною проблемою. І на цьому ми будемо вже прощатися з глядачами.

Сашко: Ні, зачекайте! Є ще справа, яку я не зробив!

(Виходить на сцену і підходить до Марійки)

-         Марійко, я хочу вибачитися за свою поведінку і обіцяю, що більше так не буду себе поводити.

-         Я тебе пробачаю, Сашко, а з навчанням, якщо хочеш, я тобі допоможу.

-         Домовились.

Сашко: Чесність, порядність, відповідальність і взаємоповага – ключ до справжнього навчання. Що ж до академічної доброчесності в школі, то вона стосується кожного і вимагає дотримання певних стандартів поведінки.

Тому ми, учні, зобовязуємось поводитись етично в усіх ситуаціях, чесно докладати власних зусиль для виконання творчих, інтелектуальних або наукових завдань, визнавати і поважати роботу та права інших.

(на сцену виходять всі учасники і дають обіцянку)

15.

МИ ОБІЦЯЄМО ( на екрані зявляються пункти кодексу):

МИ ОБІЦЯЄМО Навчатися старанно та сумлінно!

МИ ОБІЦЯЄМО Розвивати власні здібності!

МИ ОБІЦЯЄМО Вести здоровий спосіб життя!

МИ ОБІЦЯЄМО Поважати думки та ідеї інших!

МИ ОБІЦЯЄМО Поважати власність інших!

МИ ОБІЦЯЄМО Уважно слухати, коли інші говорять!

МИ ОБІЦЯЄМО Уникати образливих слів, поважати почуття інших!

МИ ОБІЦЯЄМО Бути стриманими!

МИ ОБІЦЯЄМО Не запізнюватись!

МИ ОБІЦЯЄМО Визнавати свої помилки!

 

 https://vseosvita.ua/library/scenarij-vihovnogo-zahodu-akademicna-dobrocesnist-slah-do-uspihu-288161.html 


                                                           Розробка конспекту уроку

 з курсу «Корупція. Шляхи подолання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку :  Корупція. Шляхи подолання.

Мета:

Сформувати поняття «корупція», «корупціогенний ризик», «корупціогенний фактор»  та стійкого відношення учнів як до негативного явища;

 встановити причино – наслідкові зв’язки  корупційних дій, дослідити прояви корупції в повсякденному житті;

визначити  можливі шляхи подолання  корупції; 

сприяти усвідомленню важливості протидії корупційним схемам;

застосовувати  міжпредметні зв’язки;

сприяти формуванню активної життєвої позиції  та громадянської свідомості.

Міжпредметні зв’язки :

Англійська мова, зарубіжна література, географія, всесвітня історія.

Тип уроку: уроку вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник  Громадянська освіта: 10 клас \ П.В.Вербицька, О.В.Волешенюк, Г.О.Горленко – Київ: Літера ЛТД, 2018. 224с., мультимедійна презентація, проектор, екран, відеоролик, картки, кубик «Блума».

Очікувані результати:

Після вивчення цієї теми учні зможуть:

-          дати оцінку корупційним діям;

-          виокремити поняття «лобізм», «адвокація», «корупція» «корупціогенний ризик», «корупціогенний фактор» ;

-          пояснити причини і наслідки корупційних дій;

-          визначати шляхи подолання корупціїї;

 

Технології: розвивальна, критичного мислення, створення ситуації успіху здоровязберігаюча.

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, групова.

 

Структура уроку

п\п

Структурні компоненти

уроку

Методи та прийоми

І

Організація навчальної діяльності

Створення сприятливого психологічного настрою на уроці

ІІ

Актуалізація опорних знань учнів 

Вправа «Заповни таблицю»

Вправа «Обери пару»

Завдання «Назви плакат»

ІІІ

Мотивація навчальної діяльності

Відеоролик англійською мовою«What is corruption

Прийом «Кошик ідей»

IV

Вивчення нового матеріалу

 

1.Поняття та  причини корупції

 

Робота в групах. Завдання:  1.Вам потрібно визначити причини корупції, опрацювавши текст.

   2.  Навести приклади, життєві ситуації.

Вправа «Асоціації»

Виступ учня «Боротьба з корупцією. Екскурс в історію»(індивідуальне випереджальне завдання)

Робота з мапою індексу сприйняття корупції Завдання:

1.Про що свідчить запропонована мапа?

2.Знайдіть на мапі Україну та визначте, до яких країн по рівню корупції вона належить?

3.Tell me please least corrupt countries on the map? (Назвіть англійською мовою наймеш корумповані країни, зазначені на карті).

 

 

2.Наслідки корупційних дій

 

Визначте наслідки корупції.

Робота в группах

Завдання:

1.Складіть життєву ситуацію, в якій будуть відстежуватися корупційні діяння.

2.Визначте:

А) Позитивні наслідки

Б) Негативні наслідки

3. Назвіть способи чесно вирішити наведену ситуацію.

 

3. Шляхи подолання корупції.

 

Вправа «Загальне коло»

Завдання: Запропонуйте шлях подолання корупції

V

Рефлексія уроку

Створення віртуального плакату

 

VI

Домашнє завдання

 

 

Інструктаж вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку.

I.Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

Вчитель

Протягом всього життя громадяни зіштовхуються з багатьма ситуаціями, коли їм необхідно обстоювати інтереси – і не завжди власні, а і громади. Обстоювання інтересів, які підкріплені законом можуть набувати різних форм, з якими ми вже знайомилися на попередніх уроках.

Зверніть увагу на екран. Дайте визначення  поняттям, бажано одним словом.

 

Учні називають поняттяЛобізм, адвокація.

Вчитель

Спробуємо згадати характерні ознаки цих понять під час заповнення таблиці ( усно).

Учні виходять, вибирають шляхом жеребкування кольорові картки, на яких написані  питання. Якщо відповідь вірна, на екрані заповнюється відповідна клітинка.

Питання для

порівняння

Адвокація

      Лобізм

Походження або англомовний еквівалент

 Від англ.Advocacy,

Advocare-заклик до надання підтримки.

Від англ «lobby» - кулуари.

Мета

 

Відстоювання інтересів громади

Створення продуктивних

 й прозорих відносин між урядовцями та громадами

 Частина суспільства.

Відстоювання інтересів комерційних

Напрям

Інтереси вразливих верств населення

Інтереси бізнесу

Методи

вплив

Листи, петиції, мітинги, флешмоби.

Вплив на прийняття законопроектів

Особа в цій

галузі

Поборник

Лобіст

Поняття

Діяльність з представництва та захисту інтересів клієнта (індивіда або групи людей) уповноваженої особи чи організації з метою отримання клієнтами доступу до благ, на які вони мають право, але не можуть його реалізувати.

Цілеспрямований вплив груп осіб або різноманітних організацій, що представляють інтереси якоїсь частини прошарків суспільства, на рішення законодавчих органів із метою отримання користі.

 

 

Вчитель

Продемонструйте свою кмітливість під час наступної вправи.

Вправа « Обери пару»

На екрані буде  зявлятися початок ( перша половина) прислів’я. Вам потрібно продовжити прислів’я, тобто скласти відповідну пару.

 

Учні продовжують  прислівя :

1.Бери і два, і три та….. справу попри.

2.За тим діло встало, …..що мало дано.

3.Суха ложка…….. рот дере.

4.Хочеш добра, …….підсипай срібла.

Вчитель

Зверніть увагу на екран. Дайте назву ілюстрації, бажано одним словом.

Завдання «Назви плакат»  

Відповідь учнів - «Корупція»

Вчитель

Повідомлення теми,мети  та плану уроку.

Тема уроку: Корупція. Шляхи подолання.

Учні записують в зошит

ІІІ Мотивація учбової діяльності.

Вчитель

Сьогодні на уроці спробуємо використати ваші вміння та знання з інших предметів.

Do you speak English?

Look at screen. Watch the video carefully.

(Ви розмовляєте англійською? Зверніть увагу на екран. Перегляньте  уважно відео.)

Відео «What is corruption?» (Відеоролик англійської мовою)

https://www.youtube.com/watch?v=hglpdc8vwW0

Учні переглядають відеоролик.

Прийом «Кошик ідей»

Напишіть(всі бажаючі) по одному реченню та покладіть у кошик.

(мова англійська чи українська за бажанням учня.)

В кінці уроку визначимо наскільки влучно ви визначили  цей термін.

Передбачені відповіді учнів

«Корупція» :

-          хабарництво;

-          незаконний прибуток;

-          зловживання службовим становищем;

-          кумівство і т.д.

 

IV Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя.

Корупція є одним із найдавніших проявів суспільного життя. Латинське слово «corruption» означає «корозія, роз’їдання, руйнування». Корупція — явище, наявне у всіх країнах світу. Міжнародна громадська організація, яка займається боротьбою з корупцією та дослідженням питанням корупції у світі (Transparency International), дає таке визначення корупції: «Корупція — це використання владних повноважень для задоволення приватних інтересів». Конвенція ООН «Проти корупії» (2003 року) у 2010 році набрала чинності як частина законодавства України.

Розрізняють корупційний і корупціогенний ризик.

У правовому полі України корупціогенний фактор визначають як здатність нормативно-правової конструкції (окремого нормативного припису чи їх сукупності) самостійно чи у співдії з іншими нормами сприяти вчиненню корупційних правопорушень.

Корупціогенний ризик можливий лише у нормативно-правових актах та проектах нормативно-правового акту. Залежно від спрямованості виокремлюють такі види корупціогенних факторів:

1) неправильне визначення функцій, повноважень (обов’язків) і відповідальності певних суб’єктів (осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції»);

 2) колізії і вади законодавчої техніки;

3) прогалини в регулюванні (відсутність або недостовірність контролю та прозорості; відсутність або недостатність адміністративних і судових процедур; відсутність або недостатність конкурсних (аукціонних) процедур тощо);

4) неправдиві цілі ухвалення законопроекту.

Корупціогенний фактор може бути усунений через:

а) конкретизацію положень проекту нормативно-правового акту;

б) включення до проекту нормативно-правового акту відсильних норм;

в) відображення в проекті нормативно-правового акту розгорнутих повних процедур;

г) виключення положень проекту нормативно-правого акту.

 

Учні записують визначення понять у зошит

Вчитель

Корупція є результатом багатьох процесів, що відбуваються в суспільстві, тож побороти її можна, лише враховуючи національну специфіку та глибинний аналіз причин корупційних процесів.

Зараз ділимо клас на 3 групи. Кожна група отримує завдання. Представник групи виходе і методом жеребкування обирає  дві названі причини.

Завдання: 1.Вам потрібно визначити причини корупції, опрацювавши текст.

   2.  Навести приклади, життєві ситуації.

Робота  в групах

Опрацювання учнями теоретичного матеріалу.

Завдання для груп визначили шляхом жеребкування.

Учні поділені на групи і працюючи з текстом знаходять і називають відповідні причини.

 

Причини:

  1. Правові;
  2. Організаційно-економічні;
  3. Інформаційні;
  4. Соціальні- психологічні;
  5. Культурно-історичні;

    6.Політичні.

Учні записують визначені причини у зошит

Вчитель

Корупція зявилася в результаті споконвічного бажання людини збагатитися. До корупції може бути схильна будь – яка людина, що має повноваження щодо розподілу ресурсів, які їй не належать, на власний розсуд. Розрізняють багато видів та форм корупційних дій.

Спробуйте назвати їх під час демонстрації ілюстрацій.  Увага на екран.

Вправа «Асоціації»     Форми  та види корупції

На екрані з’являються ілюстрації  потрібно назвати види корупції.

 

Передбачені відповіді учнів:

Кумівство,

Розтрата,

Хабарництво,

Вимагання,

Шахрайство.

Розповідь вчителя.

Історія знає багато прикладів корупції в різних країнах і за різних часів. Так, першим правителем, про яко­го збереглася згадка як про борця з корупцією, був Урукагін — шумерський цар міста-держави Лагаш у другій половині XXIV ст. до н.е. Це явище було поширеним і в іншим давніх державах: люди намагалися шляхом подарунків вирішити на свою користь судові спори або отримати бажані посади в Стародав­ньому Єгипті, Греції, Індії та Китаї. Корупція процвітала і за Середньовіччя, і в пізніші історичні епохи, але водночас люди завжди добре усвідомлювали її згубність, а закони часто за неї карали.

Один із вас отримав випереджальне завдання – підготувати історичний  дайджест «Боротьба з корупцією. Екскурс в історію».

Під час виступу учня зафіксуйте країни, про які ви почуєте зараз та визначте приналежність до історичних періодів.

Індивідуальне випереджальне завдання

Виступ учня «Боротьба з корупцією. Екскурс в історію»

 

Учні  слухають однокласника і виконують завдання:

Стародавня історія – Персія

Середньовіччя- Італія

Новий час-Іспанія, Бельгія

Новітня історія-Китай, США, Гонконг, Нідерланди.

Перевірка завдання

Вчитель

Міжнародна неурядова організація «Трансперенсі Інтернешнл» уже  протягом багатьох років досліджує сприйняття корупції населенням різних  держа­вах світу. Держави оцінюють за 100-бальною шкалою, від 0 — високо корум­повані, до 100 — дуже чисті. У 2016 р. середнім світовим показником було 43 бали, що говорить про небезпечну поширеність корупції у світі.

Зверніть увагу на екран.

Робота з мапою індексу сприйняття корупції

https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2016

 

 

Коментар вчителя

Згідно з Індексом сприйняття корупції 2016 року, Україна займає 131 місце серед 176 країн, охоплених дослідженням, оцінкою 29 зі 100 можливих балів. Це дуже низька оцінка, набагато нижча за середньосвітову. Водночас, це й не­ величке покращення у 2 бали порівняно з попереднім роком. Таке покращення пов’язане із запровадженням системи електронного декларування для посадов­ців.

Вчитель

Корупція часто допомагає швидко вирішити проблеми. Та всі ми розуміємо, що навіть незначний хабар руйнує демократію, не дозволяє нам користуватися нашими правами й можливостями, навіть здійснювати наші мрії.

Перевірка та обговорення виконаного завдання.

 Наслідки корупції:

1.Економічні;

2.Соціальні;

3.Фізичні;

4.Освітні( інтелектуальні);

5.Етичні (моральні);

6.Політичні (антидемократичні);

7.Здоров’юзагрожуючі.

Робота в группах

Завдання:

1.Складіть життєву ситуацію, в якій будуть відстежуватися корупційні діяння.

2.Визначте:  А) Позитивні наслідки

             Б) Негативні наслідки

3. Назвіть способи чесно вирішити наведену ситуацію.

Перевірка завдання.

Вчитель цитує американського науковця з  інтелекту Джой Пола Гілфорда:

«Жити — означає мати проблеми, а вирішувати їх — означає  зростати інтелектуально».

Розповідь вчителя.

Ми підійшли до найважливішого питання – Як подолати корупцію.

Мойсей водив євреїв по пустелі у пошуках Землі Обітованої 40 років. До тих пір, поки не вмер останній, хто пам’ятав рабство, і поки не постав вільний народ. До речі, помер і сам Мойсей, не увійшовши до Ханаану. Бо і сам він, незважаючи на святість, пам’ятав неволю.

 Цей образ цілком можна поширити і на боротьбу з корупцією.

Як практично запобігти корупції?

Вправа «Загальне коло»

Завдання: Запропонуйте шлях подолання корупції.

Передбачені відповіді учнів:

1.Ухвалення антикорупційного законодавства.

2.Створення та ефективна діяльність антикорупційних органів.

3.Формування нетерпимого ставлення до проявів корупції.

4.Прозорість та доступ громадян до діяльності органів державної влади.

илося усвідомлення визначення поняття, то вони можуть виправити або дописати.

 

Створення віртуального плакату

Давайте з легкої руки змінимо назву і написи на ньому.

Учням запропоновано змінити написи на плакати, з яким вони працювали на початку уроку.

Обговорення пропозицій.

Передбачені відповіді.

Назва :«Корупція» змінюємо  «Антикорупція»

Написи: « Не бачу» змінюємо «Бачу», «Не чую» змінюємо «Чую», «Мовчу» змінюємо   «Не мовчу».

V. Підсумки уроку

   Сучасні суспільно-політичні процеси української держави мають європейську спрямованість. Недарма відчутна орієнтованість нашої економіки, освіти, медицини на кращі досягнення інших держав. Утвердження свободи слова, вільний розвиток демократії в Україні доводять,що корупцію подолати можливо. Починати потрібно з себе – просто не брати і не пропонувати хабарі.  Відкрите і широке обговорення проблем корупції в суспільстві має стати першим кроком у боротьбі з корупцією.     

Добробут наступного покоління – це наша справа. Так давайте змінювати нашу державу разом.

VІ. Домашнє завдання 

Диференційоване завдання ( на вибір учня):

-          Підготуйте  мультимедійну презентацію «Значення та функції  Антикорупційних органів в Україні».

-          Напишіть есе «Україна  без корупції»

-          Намалюйте антикорупційний плакат.

-          Складіть памятку  «Як запобігти корупції».

 

 

 

Список використаної літератури:

 

  1. Антикорупційний урок. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.ed-era.com/anticorr/lesson1/
  2. Громадянська освіта: підруч. для 10 кл. закладів загальноосвітньої середньої освіти /П.В.Вербицька, О.В.Волешенюк, Г.О.Горленко – Київ: Літера ЛТД, 2018. –C.187-191
  3. Громадянська освіта: підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Бакка Т. В., Марголіна Л. В., Мелещенко Т. В. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — C.206-210
  4. Громадянська освіта: підруч. для 10 кл. закладів загальноосвітньої середньої освіти / І.Д. Васильків , В.М. Кравчук , О.А. Сливка, І.З. Танчин, Ю.В. Тимошенко, Л.М. Хлипавка – Тернопіль: АСТОН,2018.-С.210-214
  5. Відео «What is corruption [Електронний ресурс]. – Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=hglpdc8vwW0
  6. Мапа індексу сприйняття корупції [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2016

 https://naurok.com.ua/urok-z-temi-korupciya-shlyahi-podolannya-10-klas-140853.html

 Тема: Як корупція погіршує твоє життя

Мета: Сформувати в учнів уявлення про соціальне явище корупції та шкоду, яку корупція завдає персонально конкретній людини. Розтлумачити поняття: хабарництво (вимагання і пропозиція хабаря), та корупція. Через практичні вправи формувати вміння виявляти прояви корупції у повсякденному житті та давати їм належну особисту оцінку.

Обладнання: персональний комп’ютер; комп’ютерні файли (аудіо, фото, презентації, відео, посилання на інтернет-ресурси тощо); проектор та екран робочий аркуш для учнів

Тип уроку: комбінований, з елементами лекції, візуальної презентації, практичних вправ, дискусії.

Хід уроку

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя (СЛАЙД 1)

«Шановні учні!

Міжнародний день боротьби з корупцією відзначається щороку 9 грудня, починаючи з 2004 року. У цей день в 2003 році в Мексиці була відкрита для підписання Конвенція

ООН проти корупції. (СЛАЙД 2)

Метою встановлення цього Міжнародного дня, як зазначено в резолюції Генеральної

Асамблеї ООН, було поглиблення розуміння проблеми корупції та ролі Конвенції в

запобіганні корупції й боротьбі з нею. У деяких країнах у цей день проходять мітинги, семінари та лекції на тему корупції.

Актуалізація опорних знань та визначення терміну «корупція»

Що таке корупція?

Мозковий штурм

Учні висловлюються – вчитель записує на дошці.

Учитель: слово «корупція» походить від латинського «corrumpere» - тобто «псувати». Нині копцію тлумачать як протиправну діяльність , що полягає у використанні службовими особами їхніх прав і посадових можливостей задля особистого збагачення.

Про корупцію ми говоримо, коли ця дія :

-           Є протиправною

-           Є добровільною з обох сторін

-           Надає переваги і вигоди обом сторонам

-           Є таємною

Є різні види корупції, зокрема.(СЛАЙД 3)

Хабарництво

Обіцянка, пропозиція або надання якої-небудь вигоди, що неналежним чином впливають на дії або рішення посадової особи

Розбазарювання

Крадіжка ресурсів людьми, наділених владою і контролем за чимось цінним

Вимагання

Примушування людини заплатити гроші або інші цінності в обмін на певні дії чи бездіяльність

Зловживання

Використання службових повноважень для надання необгрунтованих пільг чи преференцій якійсь особі або групі чи навпаки – дискримінація людини або групи задля особистої вигоди

Фаворитизм, кумівство

Надання послуг або ресурсів родичам, знайомим, друзям, однопартійцям тощо.

 

Вправа «Аналіз ситуацій» (СЛАЙД 4)

Кожен із нас у повсякденному житті час від часу стикається з побутовою корупцією.

Це може бути хабар за медичну довідку, уникнення сплати штрафу за неправильне

паркування або щось вагоміше.  Давайте розглянемо ситуації.

 

-           Чоловік дає гроші працівникові відділу  соціального захисту населення для прискорення розгляду заяви щодо грошових державних виплат його  дружині.

-           Батьки дають лікарю гроші, щоб отримати довідку про те, що їх син не може бути військовозобов’язаним

-           У зв’язку з виходом на пенсію колеги подарували керівнику презент

-           Щоб пройти творчий конкурс у вищий навчальний заклад, батьки пропонують голові приймальної комісії гроші.

-           У лікарні просять заплатити через банк благодійний внесок за лікування

-           Вигідний контракт на будівництво від міської влади надано керівникові підприємства, який є племінником чоловіка міського голови.

 

Слово вчителя

● у 2015 р. в Україні сталося 25 492 аварій на дорогах.

● у них загинуло 4003 людини. Для порівняння – це приблизно чисельність учнів 150 класів.

● 1 людина гинула на дорогах України що дві години.

● Якби Україна мала середньоєвропейський показник смертності на дорогах,

кількість загиблих у ДТП мала б складати не більше 1 тис. осіб.

● Отже, невиправдана кількість смертей на дорогах в Україні складає 3 тисячі осіб.

 

Чому корупцію важко подолати?

Бо вона ховається під благо. «Я роблю це заради своєї родини, своїх дітей, всі б так зробили» - з такими думками розкрадають бюджетні гроші платників податків, отримують миттєві гроші та в підсумку втрачають успішну країну. Давайте розглянемо такий приклад.

Розкрадання бюджетних грошей на будівництві дороги (Стаття 191 Кримінального кодексу) – обмеження волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк із призначенням додаткового покарання позбавлення права обіймати посаду на строк до 3 років

Пошук альтернативи корупційній поведінці (СЛАЙД 5)

Вчитель пропонує учням придумати інший хід подій. Врешті доповнює такими

прикладами:

Як ви вважаєте, чи був у батька інший вихід окрім крадіжки?

Давайте подумаємо, що можна було зробити інакше.

Можливі варіанти відповідей від учнів

1. Він міг почати готуватися до вступу сина до університету наперед, наприклад, відкладати гроші, знайти додаткових вчителів для підготовки до тестування.

2. Якщо робота на державній посаді не дає можливість чесно заробляти, перейти працювати у приватний сектор, у бізнес, де своєю працею, ініціативністю та розумом заробляти гідні кошти, які дозволять мати достатній рівень добробуту.

3. Разом з сином вони могли б знайти додаткове фінансування для навчання - стипендію, грант. Або знайти додатковий заробіток для студента. Тоді син навіть більше б цінував навчання, заради якого йому довелось піти на певні зусилля.

4. Врешті-решт, якщо не вдалося накопичити гроші, батько міг позичити/оформити кредит, щоб потім поступово віддати.

(СЛАЙД 6)

Слово вчителя

Людина, яка вкрала, може так само легко все втратити. Натомість чесність і порядність людини залишаються з людиною назавжди, стають основою її ділової репутації. Це якості, які стають конкурентною перевагою, адже з чесною людиною хочеться мати справу. Її репутація з часом працює на неї, їй довіряють міжнародніпартнери.

Варто також нагадати про відповідальність за хабарництво викладача.

Стаття 368 Кримінального кодексу, штраф від 17 тис. грн. до 25,5 тис. грн. Арешт від 3 до 6 місяців, позбавлення волі від 2 до 4 років

(СЛАЙД 7)

 

Перегляд відеоролика «Мій тато заплатив …»  https://www.youtube.com/watch?v=EqHn6kGOfH0

 

Хто протидіє корупції в Україні?

У нашій країні сьогодні відбуваються зміни, які дають надію на нашу спільну перемогу над корупцією. На вулицях міст ви бачите Нову патрульну поліцію. Але непомітними залишаються нові органи, які створені для боротьби з корупцією - НАБУ та НАЗК. Саме вони мають допомогти українцям розірвати корупційні ланцюги.

Як ви думаєте, чому створено відразу 2 органи - а не один?

 

Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) (СЛАЙД 8)

Займається розслідуванням корупційних злочинів високого рівня. В НАБУ працюють детективи й аналітики. Чи не скоїв злочин Президент, прем’єр, міністри, депутати, судді, керівники великих державних підприємств - це контролює НАБУ.

 

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК)

Створює в Україні такі умови, які мають зменшувати поле, де виникає корупція. Наприклад, НАЗК займається системою електронного декларування, в якій посадовці показують своє майно, доходи та видатки. Ця інформація зберігаються в електронній базі даних НАЗК та знаходяться у відкритому доступі в інтернеті, де їх може побачити кожен.

 

Свідомі громадяни України

Але навіть якщо ви не є аналітиком або детективом НАБУ, Ви можете виявити/впізнати корупціонера. Знаєте як? Є один простий та дієвий спосіб. Порівняйте офіційні доходи з витратами посадовця і його способом життя.

Уявіть собі: ви бачите великий дорогий будинок, його власник їздить на дорогих машинах, веде розкішний спосіб життя при цьому працює службовцем з офіційною зарплатою 3000 грн. Якщо у нього нема інших офіційних джерел прибутків, з великою ймовірністю можна стверджувати, що красиві автомобілі, на яких він або вона їздить, куплені за гроші, які були вкрадені у громади або держави, тобто у нас з вами, Ваших батьків, друзів, знайомих. Такий спосіб життя є незаконним.

Громадські організації допомагають державним органам у тому, щоб розпізнавати

корупціонерів. Зокрема, вони створили таку гру - вгадай дохід чиновника за його майном. У неї можна погратися за посиланням: http://texty.org.ua/d/static/decl_game/

 

Корупційна система складається з маленьких корупційних випадків, у які залучений кожен із нас. Корупція проявляється у різних типах і корупціонери знаходять різноманітні виправдання своїм діям, проте недоброчесна поведінка так і залишається недоброчесною поведінкою, яка приносить шкоду суспільству, яка відкидає нас назад від розвинутих країн світу і ставить перепони на шляху до успішної країни.

 

 Підсумок уроку . Гра «Згоден-незгоден»

Вчитель читає висловлювання – учні піднімають руки , якщо згодні

-           Той, хто дає хабар, не порушує закон- винний той , хто його бере.

-           Така у нас країна : без хабарів нічого не вирішиш

-           Не помастиш- не поїдеш

-           Усі дають хабарі – і мені можна

-           Подарунок - не хабар.

-           Гроші вирішують все.

Давайте подивимося ролик “За майбутнє України”

Обговорення кожного висловлювання щодо  виборів учнів.

– Мотиваційні висновки: Твоє «ні» має значення

Слово вчителя

Корупція вбиває мрії.

Корупцію важко подолати, бо тому, хто краде, здається, що він це робить на благо.

Насправді ж він краде майбутнє.

Країна без корупції потрібна всім нам, а тому й очищення від цієї проблеми справа

кожного, всього народу.

Цитата на екрані….(СЛАЙД 9)

   Нове суспільство України, нова країна – це в першу чергу країна без корупції, країна без брехні. Це є новою ідеєю, яку почала сповідувати наша країна. А якостями нових українців є надійність, відкритість, прозорість, активна участь та відповідальність. Це дозволить нам створювати продукцію, якою буде пишатися весь світ.

   Сьогодні українські герої на фронті віддають життя за розбудову нової успішної

країни, за кожного з нас, щоб ми мали цю можливість – змінитися та стати чесною

країною і жити краще. Наш обов’язок реалізувати цей шанс.

https://naurok.com.ua/yak-korupciya-pogirshue-tvoe-zhittya-75765.html

Посилання на презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/14M7ufYs4vKylvOMZk82cefFG2bgP0Fp2/editusp=sharing&ouid=105444208198906061077&rtpof=true&sd=true



  (СЛАЙД 1)Академічна доброчесність в навчальному закладі 

(СЛАЙД 2)Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. Закон України Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII

(СЛАЙД 3)Необхідність академічної доброчесності  Корисна,бо дозволяє взяти максимум від навчання  Допомагає засвоїти якомога більше знань  Допомагає навчитися вчитися  Фокусує увагу на результаті навчання ,а не на формальній оцінки 

(СЛАДЙ 4)Принципи академічної доброчесності надавачів освіти Чесність Сміливість ( Принциповість) Справедливість ( Об’єктивність ) Повага Відповідальність Довіра Принципи 

(СЛАЙД 5)Порушенням академічної доброчесності  академічний плагіат  самоплагіат  фабрикація  фальсифікація  списування  обман  хабарництво  необ’єктивне оцінювання  допомога учням підчас тестів;  використання учнями непередбачених допоміжних матеріалів, технічних засобів;  проходження оцінювання замість інших осіб;  необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників підчас атестації та сертифікації

(СЛАЙД 6)Академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства 

(СЛАЙД 7)Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів; 

(СЛАЙД 8) Фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях; Фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень; Списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання; 

(СЛАЙД 9)Обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування; 

(СЛАЙД 10)Хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі; 

(СЛАЙД 11)Необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти. 

(СЛАЙД 12)Форми обману  надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;  використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;  проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб;  необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації. ЗАКОН УКРАЇНИ Про повну загальну середню освіту 

(СЛАЙД 13)Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками  посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;  дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;  надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науковопедагогічну, творчу) діяльність;  контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;  об’єктивне оцінювання результатів навчання. ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII 

(СЛАЙД 14)Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти  самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);  посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;  дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;  надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації. ЗУ Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII 

(СЛАЙД 15)Види академічної відповідальності для педагогів  відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;  позбавлення присудженого наукового (освітньотворчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;  відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;  позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади. 

(СЛАЙД 16)Види академічної відповідальності для учнів  повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);  повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;  відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);  позбавлення академічної стипендії;  позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання. 

(СЛАЙД 17)Батьки відіграють ключову роль у дотриманні дітьми принципів академічної доброчесності. Якщо вдома толерують порушення доброчесності: наприклад, купують дитині збірники ГДЗ або ж виконують за дітей домашні завдання, то як би школа не старалася – учнів буде важко переконати, що вчитися доброчесно – правильно На сайті НУШ 

(СЛАЙД 18)Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:  знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;  випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;  зниження якості медичного обслуговування;  стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;  гальмування розвитку економіки;  країна втрачає авторитет у світі. 

(СЛАЙД 19)Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:  Ідентифікуйте проблеми. Якщо є учні чи класи, які не дотримуються принципів академічної доброчеснотсі, треба говорити і з учнями, і з класними керівниками.  Залучіть усіх зацікавлених. Це може бути учнівське самоврядування чи батьки, які хочуть стати на захист академічної доброчесності. Також це можуть бути всі педагоги, які підтримують ці ідеї.  Обговоріть і створіть положення про дотримання академічної доброчесності, затвердіть його у школі, щоби можна було на нього посилатися. Для цього варто звернутися до законів “Про освіту” і “Про повну загальну середню освіту”. Там прописано, що вважається порушенням академічної доброчесності та як сприяти її дотриманню.  Після того, як положення буде затверджено, важливо повідомити всім, які дії, згідно з ним, вважаються недоброчесними і які будуть санкції за порушення. Інколи роблять окремі положення для вчителів і учнів, але можна робити спільне.  Моніторинг. Важливо не тільки впроваджувати зміни, але й спостерігати за ними: дивитися, яка динаміка дотримання чи недотримання правил, і реагувати.  Оцініть та перегляньте політики.  Якщо ваша школа не має розроблених політик – питання академічної доброчесності можна проговорювати в межах уроків. 

(СЛАЙД 20)Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі: 

(СЛАЙД 21)Знання про академічну доброчесність:  Онлайн-курс на EdEra “Академічна доброчесність для вчителів” (5 годин). У цьому курсі є розроблені конспекти уроків, методичні рекомендації та презентації.  Сайт та YouTube канал SAIUP – тут можна знайти вебінари, рольові ігри, історії з життя про високопосадовців, які покинули роботу через плагіат.  Також дивіться антикорупційні інструменти, розроблені проєктом USAID_ВзаємоДія, які теж презентували під час міні-EdCamp’у в Черкаському. З їхньою допомогою можна проводити заняття, щоби виховати в дітях принципи доброчесності та дотримання законів:

Посилання на презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1SbUhEviyD0IrZyPsDIbCThT_fVZqwc8m/edit#slide=id.p1 




















 

 

Коментарі