Критерії оцінювання учнів
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ХІМІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінювання рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
- рівень засвоєння теоретичних знань;
 - оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
 - сформованість експериментальних умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
 - здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці;
 - уміння розв'язувати розрахункові задачі.
 
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12-бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відбиваються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання хімії.
Рівні навчальних досягнень учнів  | Бали  | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів  | 
 I. Початковий  | 1  | Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об'єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних робіт  | 
2  | Учень (учениця) описує деякі хімічні об'єкти за певними ознаками; знає призначення лабораторного обладнання  | |
3  | Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і може відтворити окремі його частини; під керівництвом учителя виконує найпростіші хімічні досліди  | |
 II. Середній  | 4  | Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ; складає прості прилади для проведення дослідів і виконує їх під керівництвом учителя; складає з допомогою вчителя скорочену умову задачі  | 
5  | Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі частини начального матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно виконує деякі хімічні досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку на робочому місці; самостійно складає і записує скорочену умову задачі  | |
6  | Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; описує окремі спостереження за перебігом хімічних дослідів; робить обчислення за готовою формулою  | |
 III. Достатній  | 7  | Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних дослідів; наводить рівняння реакцій за умовою задачі  | 
8  | Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти; самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією; робить обчислення за рівнянням реакції  | |
9  | Учень (учениця) виявляє розуміння основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить окремі висновки з хімічних дослідів; з допомогою вчителя розв'язує задачі  | |
 IV. Високий  | 10  | Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить висновки з практичної роботи; самостійно наводить і використовує необхідні формули для розв'язування задач  | 
11  | Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; самостійно розв'язує задачі, формулює відповіді  | |
12  | Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх перетвореннями; робить обґрунтовані висновки з хімічного експерименту; розв'язує експериментальні задачі за власним планом; самостійно аналізує та розв'язує задачі раціональним способом  | 
Оцінювання практичних робіт і
лабораторних дослідів 
 
| 
   Рівні навчальних досягнень учнів   | 
  
   Бали   | 
  
   Критерії
  оцінювання навчальних досягнень учнів   | 
 
| 
   I. Початковий   | 
  
   1   | 
  
   Учень
  (учениця) розпізнає деякі хімічні об'єкти (хімічні символи, формули, явища,
  посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки під час
  проведення практичних робіт   | 
 
| 
   2   | 
  
   Учень
  (учениця) описує деякі хімічні об'єкти за певними ознаками; знає призначення
  лабораторного обладнання   | 
 |
| 
   3   | 
  
   Учень
  (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і може відтворити
  окремі його частини; під керівництвом учителя виконує найпростіші хімічні
  досліди   | 
 |
| 
   II. Середній   | 
  
   4   | 
  
   Учень
  (учениця) знає окремі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ; складає
  прості прилади для проведення дослідів і виконує їх під керівництвом учителя   | 
 
| 
   5   | 
  
   Учень
  (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі частини начального матеріалу,
  дає визначення основних понять; самостійно виконує деякі хімічні досліди,
  описує хід їх виконання, дотримується порядку на робочому місці   | 
 |
| 
   6   | 
  
   Учень
  (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; описує окремі
  спостереження за перебігом хімічних дослідів   | 
 |
| 
   III. Достатній   | 
  
   7   | 
  
   Учень
  (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, з
  допомогою вчителя порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом
  хімічних дослідів   | 
 
| 
   8   | 
  
   Учень
  (учениця) самостійно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал,
  порівнює і класифікує хімічні об'єкти; самостійно виконує всі хімічні досліди
  згідно з інструкцією   | 
 |
| 
   9   | 
  
   Учень
  (учениця) виявляє розуміння основоположних хімічних теорій і фактів, наводить
  приклади на підтвердження цього; робить окремі висновки з хімічних дослідів   | 
 |
| 
   IV. Високий   | 
  
   10   | 
  
   Учень
  (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у стандартних
  ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану
  інформацію, робити висновки; робить висновки з практичної роботи   | 
 
| 
   11   | 
  
   Учень
  (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних
  ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить і
  використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує хімічний
  експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви   | 
 |
| 
   12   | 
  
   Учень
  (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у
  тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно
  оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх перетвореннями; робить
  обґрунтовані висновки з хімічного експерименту; розв'язує експериментальні
  задачі за власним планом   | 
 
 
 
Оцінювання розв’язування розрахункових
задач 
 
| 
   Рівні
  навчальних досягнень   | 
  
   Бали   | 
  
   Характеристика навчальних досягнень
  учнів   | 
 
| 
   Початковий   | 
  
   1 - 3   | 
  
   Розв’язування задач не передбачене     | 
 
| 
   Середній   | 
  
   4   | 
  
   Учень
  (учениця) складає з допомогою вчителя скорочену умову задачі    | 
 
| 
   5   | 
  
   Учень
  (учениця) самостійно складає і записує скорочену умову задачі    | 
 |
| 
   6   | 
  
   Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить
  обчислення лише з готовою формулою   | 
 |
| 
   Достатній   | 
  
   7   | 
  
   Учень
  (учениця) наводить рівняння реакцій за умовою задачі    | 
 
| 
   8   | 
  
   Учень (учениця) робить обчислення за рівнянням реакції,
  з допомогою вчителя розв'язує задачі   | 
 |
| 
   9   | 
  
   Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і
  рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись алгоритмом   | 
 |
| 
   Високий   | 
  
   10   | 
  
   Учень (учениця) самостійно наводить і використовує
  необхідні формули для розв'язування задач   | 
 
| 
   11   | 
  
   Учень
  (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі    | 
 |
| 
   12   | 
  
   Учень
  (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує комбіновані
  задачі   | 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Критерії
оцінювання  навчального проєкту 
  
| 
   Рівні навчальних досягнень учнів   | 
  
   Бали   | 
  
   Критерії оцінювання проєктної
  діяльності учнів   | 
 
| 
    
   I. Початковий   | 
  
   1   | 
  
   Учень
  (учениця)ознайомлений з проєктною діяльністю; робота реферативного характеру
  без визначення мети й завдань проєкту, а також без висновків за його
  результатами взята з інтернет ресурсів; учень(учениця) презентує роботу лише
  з допомогою вчителя; робота неестетично оформлена.   | 
 
| 
   2   | 
  
   Учень
  (учениця) розкриває деякі  поняття із
  вибраної теми проєкту; робота взята з інтернет ресурсів; учень(учениця)
  потребує допомоги вчителя при поясненні зображень; матеріали записані з
  граматичними і орфографічними помилками.   | 
 |
| 
   3   | 
  
   Учень
  (учениця) пояснює фрагментарні уявлення з теми проєкту і може відтворити
  окремі його частини; в роботі не визначена мета і завдання проєкту, відсутні
  висновки; учень ( учениця)  з допомогою
  учителя демонструє найпростіші поняття.   | 
 |
| 
    
   II. Середній   | 
  
   4   | 
  
   Учень
  (учениця) знає окремі факти, що стосуються проєктної роботи; наводить під
  керівництвом вчителя прості приклади на підтвердження певної позиції;
  демонструє неповне розуміння теми.   | 
 
| 
   5   | 
  
   Учень
  (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі частини проєкту, дає
  визначення основних понять; робота не містить наочних матеріалів, які б
  допомогли зрозуміти зміст проєкту.   | 
 |
| 
   6   | 
  
   Учень
  (учениця) відтворює  матеріал з
  допомогою вчителя; поданий матеріал не зацікавлює інших учнів , нелогічно
  пов'язаний; учень(учениця) описує окремі власні спостереження;    | 
 |
| 
    
   III.
  Достатній   | 
  
   7   | 
  
   Учень
  (учениця) самостійно відтворює значну частину 
  проєктної роботи, з допомогою вчителя пояснює  перебіг 
  явищ чи процесів; вміє порівнювати та наводити приклади ; разом з
  учителем формулює висновки за результатами дослідження.   | 
 
| 
   8   | 
  
   Учень
  (учениця) самостійно відтворює фактичний і теоретичний матеріал проєктної
  роботи; рекомендована вчителем інформація не охоплює всі головні факти і
  найважливіші поняття.   | 
 |
| 
   9   | 
  
   Учень
  (учениця) виявляє розуміння основоположних 
  теорій і фактів; наочні матеріали доповнюють зміст проекту і
  відображають специфіку теми; з допомогою вчителя наводить приклади та робить
  висновки.   | 
 |
| 
    
   IV. Високий   | 
  
   10   | 
  
   Учень
  (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у презентації,
  уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити
  висновки; логічно і послідовно висвітлений матеріал обраної теми проєкту;
  робота належно оформлена.     | 
 
| 
   11   | 
  
   Учень
  (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у презентації ,
  встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить і використовує
  інформацію згідно з поставленим завданням; демонструє викладення матеріалу в
  правильній послідовності та хронологічному порядку .   | 
 |
| 
   12   | 
  
   Учень
  (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх у
  проєктній роботі; аналізує додаткову інформацію; демонструє повне розуміння
  матеріалу; презентація завершена, логічно та послідовно розміщений матеріал;
  робить обґрунтовані висновки з проведеного експерименту; самостійно аналізує
  та вносить пропозиції щодо наявної проблеми.   | 
 
 
Критерії оцінювання навчального проєкту 
1. Обґрунтування й постановка мети, планування шляхів її досягнення,
практична цінність проекту (max — 5 балів) 
| 
   0   | 
  
   Мета виконання проєкту не сформульована   | 
 
| 
   1–2   | 
  
   Мета визначена, але не позначені шляхи її досягнення,
  немає плану роботи   | 
 
| 
   3-4   | 
  
   Мета визначена, описана не чітко, подано певний план
  шляхів її досягнення   | 
 
| 
   5   | 
  
   Мета
  визначена, чітко описана, подано детальний план шляхів її досягнення, проєкт
  виконаний точно й послідовно, відповідно до плану він має практичну цінність   | 
 
 
2.
Повнота використаної інформації, різноманітність джерел інформації (max — 5
бали)  
| 
   0   | 
  
   Бібліографія відсутня   | 
 
| 
   1-2   | 
  
   Бібліографія містить незначний обсяг відповідної
  інформації   | 
 
| 
   3-4   | 
  
   Робота містить неповну інформацію з відповідних джерел   | 
 
| 
   5   | 
  
   Робота містить досить повну інформацію з широкого
  спектра відповідних джерел   | 
 
 
3.
Творчий і аналітичний підхід до роботи, об’єм розробок, новизна рішень (max — 7
балів)  
| 
   1   | 
  
   Робота не містить особистих роздумів і є нетворчим
  зверненням до теми проєкту   | 
 
| 
   2-3   | 
  
   Робота містить поверховий опис теми проєкту   | 
 
| 
   4-5   | 
  
   Робота містить роздуми описового характеру,
  невикористані можливості творчого підходу
    | 
 
| 
   6–7   | 
  
   Робота
  відзначається глибокими роздумами й аналізом, власним оригінальним
  відношенням автора до ідеї проєкту, новими рішеннями   | 
 
 
4.
Якість оформлення звіту про роботу над проектом і наочних посібників (max — 4
бали)  
| 
   0   | 
  
   Звіт відсутній   | 
 
| 
   1–2   | 
  
   Звіт представлений у вигляді усного повідомлення без
  наочних посібників   | 
 
| 
   3   | 
  
   Звіт
  представлений у вигляді презентації або текстового файлу, але якість
  оформлення низька.   | 
 
| 
   4   | 
  
   Звіт представлений у вигляді презентації або текстового
  файлу   | 
 
 
5.
Аналіз процесу й результатів роботи (max — 6 балів) 
| 
   0   | 
  
   Аналіз роботи відсутній   | 
 
| 
   1–2   | 
  
   Аналіз роботи виконаний формально   | 
 
| 
   3-4   | 
  
   Аналіз роботи виконаний, але висновки неповні   | 
 
| 
   5–6   | 
  
   Представлений вичерпний огляд ходу роботи з аналізом
  ситуацій, що складалися   | 
 
 
 6. Особиста зацікавленість автора,
його залученість у роботу, рівень самостійності (max — 4 бали)  
| 
   1–2   | 
  
   Робота шаблонна, що показує формальне ставлення автора   | 
 
| 
   3–4     | 
  
   Робота
  самостійна, що демонструє особисту зацікавленість автора, власні розробки й
  пропозиції   | 
 
 
 
 
Критерії
оцінювання групової роботи учнів 
| 
   Рівні
  навчальних досягнень   | 
  
   Бали   | 
  
   Характеристика навчальних досягнень
  учня (учениці)   | 
 
| 
   Початковий   | 
  
   1   | 
  
   Учень
  (учениця) спостерігає за роботою товаришів; спостерігає за процесом
  планування роботи групи, розподілу доручень, прийняття групового рішення   | 
 
| 
   2   | 
  
   Учень
  (учениця) іноді виконує навчальне завдання за допомогою товаришів, рідко
  вступає у полілог або діалог (рідко погоджується з думкою однокласників,
  прислухається до їхніх порад)   | 
 |
| 
   3   | 
  
   Учень
  (учениця) іноді вступає у полілог або діалог, інколи висловлює власну думку,
  не обґрунтовуючи її аргументами; намагається брати участь в оцінюванні роботи
  товаришів, однак дає необ’єктивну оцінку; часто спричинює конфлікти, не вміє
  знаходити вихід із конфліктної ситуації   | 
 |
| 
   Середній   | 
  
   4   | 
  
   Учень
  (учениця) спостерігає за процесом планування роботи групи, розподілом
  доручень, прийняттям групового рішення та інколи бере у ньому участь;
  здійснює спроби (часто невдалі) звернутися за допомогою до членів групи; не
  завжди уважно слухає товаришів   | 
 
| 
   5   | 
  
   Учень
  (учениця) час від часу вступає у полілог або діалог,  іноді висловлює власну думку; періодично
  спричинює конфлікти, виявляє недостатнє вміння знаходити вихід із конфліктної
  ситуації; не завжди уважно слухає товаришів 
    | 
 |
| 
   6   | 
  
   Учень (учениця)
  періодично висловлює власну думку, хоч і не зовсім вдало обґрунтовує її
  аргументами; часто погоджується із думкою товаришів, прислухається до окремих
  порад; знає етикетні формули, інколи користується ними під час співпраці у
  групах; періодично бере участь в оцінюванні роботи товаришів, не завжди
  об’єктивно їх оцінює.   | 
 |
| 
   Достатній   | 
  
   7   | 
  
   Учень
  (учениця); періодично бере участь у процесі планування роботи групи,
  розподілі доручень, прийнятті групового рішення, часто звертається за
  допомогою до товаришів; періодично надає допомогу однокласникам; хоча не
  завжди вдало; у більшості випадків погоджується із думкою товаришів, не
  завжди використовує етикетні формули під час співпраці у групах; уміє слухати
  товариша, хоча інколи перебиває його під час спілкування; намагається не
  провокувати конфлікти, однак інколи їх спричинює, не завжди вміє знаходити
  вихід із конфліктної ситуації   | 
 
| 
   8   | 
  
   Учень
  (учениця) намагається у більшості випадків брати активну участь у полілозі
  або діалозі, процесі планування роботи групи, розподілі доручень, прийнятті
  групового рішення, виявляє здатність до партнерської співпраці, здійснює
  спроби навчати товаришів; періодично бере участь в оцінюванні роботи
  однокласників, намагаючись об’єктивно їх оцінити; намагається не провокувати
  конфлікти, однак інколи їх спричинює, вміє знаходити вихід із конфліктної
  ситуації   | 
 |
| 
   9   | 
  
   Учень
  (учениця) бере участь у активну участь у процесі планування роботи групи,
  розподілі доручень, прийнятті групового рішення, полілозі або діалозі,
  висловлює власну думку й намагається її довести, використовуючи аргументи,
  завжди використовує етикетні формули під час співпраці у групах; уміє слухати
  товариша, не перебиває його під час спілкування, намагається не провокувати
  конфлікти, завжди вміє знаходити вихід із конфліктної ситуації, бере участь в
  оцінюванні роботи однокласників, намагаючись об’єктивно їх оцінити; доповідає
  класу про результати групової роботи   | 
 |
| 
   Високий   | 
  
   10   | 
  
   Учень
  (учениця) бере активну участь у процесі планування й виконання завдання у
  групах, розподілі доручень, прийнятті групового рішення, полілозі або
  діалозі; у разі потреби звертається за допомогою до товаришів, надає їм
  допомогу; завжди використовує етикетні формули під час співпраці у групах;
  уміє слухати товариша, не перебиває його під час спілкування, бере участь в
  оцінюванні роботи однокласників, об’єктивно їх оцінює, доповідає класу про
  результати групової   | 
 
| 
   Рівні
  навчальних досягнень   | 
  
   Бали   | 
  
   Характеристика навчальних досягнень
  учня (учениці)   | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   роботи,
  формулює висновки   | 
 
| 
   11   | 
  
   Учень
  (учениця) може навчати своїх товаришів, виявляючи до них повагу; систематично
  бере активну участь у полілозі або діалозі, уміє висловлювати власну думку,
  наводить аргументи для її доведення, погоджується з думкою однокласників за
  умови наведення аргументів; систематично користується необхідними етикетними
  формулами; уміє уважно слухати інших, не провокує виникнення конфлікту,
  докладає усіх зусиль для його залагодження у випадку виникнення; об’єктивно
  оцінює товаришів, доповідає класу про результати групової роботи, чітко
  формулює висновки   | 
 |
| 
   | 
  
   12   | 
  
   Учень
  (учениця) надає підтримку іншим членам групи, заохочує їх до роботи, виявляє
  протиріччя в аналізі явища, вдало узагальнює думки інших і просуває роботу
  групи вперед, вносить вдалі пропозиції, які враховує група; систематично
  користується необхідними етикетними формулами; уміє уважно слухати інших,
  докладає усіх зусиль для  залагодження
  конфліктів у випадку їх виникнення; об’єктивно оцінює товаришів, доповідає
  класу про результати групової роботи, чітко формулює і аргументує висновки   | 
 
 
 
 
 
| 
   Рівневе оцінювання  | 
  ||||
| 
   Бали  | 
  
   Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів  | 
  |||
| 
   І. Початковий (П)  | 
  
   1  | 
  
   Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати
  окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки життєдіяльності  | 
  ||
| 
   2  | 
  
   Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття
  здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з
  використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти навчального
  матеріалу  | 
  |||
| 
   3  | 
  
   Учень (учениця) за допомогою вчителя або з
  використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні
  поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і контролем учителя
  епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку. Повторює
  оцінні судження інших без достатнього осмислення  | 
  |||
| 
   ІІ. Середній (С)  | 
  
   4  | 
  
   Учень (учениця) за допомогою вчителя або з
  використанням підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять;
  частково характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою
  вчителя виконує елементарні практичні дії, пов'язані з формуванням здорового
  способу життя й безпечної поведінки  | 
  ||
| 
   5  | 
  
   Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих
  понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)
  відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та
  методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації
  вчителя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу
  життя й безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні
  судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки  | 
  |||
| 
   6  | 
  
   Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює
  навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості типові навчальні
  ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості
  приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції та консультації
  вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих навичок
  здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші оцінні
  судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки  | 
  |||
| 
   ІІІ. Достатній (Д)  | 
  
   7  | 
  
   Учень (учениця) загалом самостійно відтворює
  навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові
  ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують
  практичних дій. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку
  в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки  | 
  ||
| 
   8  | 
  
   Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені
  запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які
  характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні
  практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й
  безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми  | 
  |||
| 
   9  | 
  
   Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на
  поставлені запитання; самостійно розв'язує стандартні ситуаційні завдання;
  пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій;
  за допомогою вчителя встановлює причинно- наслідкові зв'язки, робить нечітко
  сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє навичками
  самоконтролю  | 
  |||
| 
   IV. Високий (В)  | 
  
   10  | 
  
   Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на
  запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та
  розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює,
  систематизує, установлює причинно- наслідкові зв'язки; користується джерелами
  додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує нестандартні ситуації;
  виконує практичні дії щодо здорового способу життя й безпечної поведінки,
  формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність; свідомо користується
  правилами здорового способу життя й безпечної поведінки. Висловлює оцінні
  судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та інших,
  міжособистісні стосунки  | 
  ||
| 
   11  | 
  
   Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює
  навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й
  розкриває закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб
  життя й безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує
  причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання
  дій щодо здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно
  користується джерелами додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні
  судження про стан здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку
  свою та інших  | 
  |||
| 
   12  | 
  
   Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє
  навчальну інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного
  питання здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань
  суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та
  процеси, які розкривають сутність здорового способу життя й безпечної
  поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі
  й рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має
  здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання
  нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та
  вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та
  довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки.
  Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки.
  Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь
  і життєвих навичок для власного здоров'я  | 
  
Розроблено відповідно до загальних критеріїв оцінювання рівня
володіння учнями теоретичними знаннями.
Наказ МОН № 289 від
01.04.2022 р.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Коментарі
Дописати коментар